27-02-09

Idag är det dommedagen och jag vet inte om jag är redo för den.Allt känns så jobbigt så jag vet inte vad jag ska göra. det känns verkligen som att jag sitter och väntar på att en domm ska fällas. Det känns verkligen inte som att jag kommer att klara den, det är så sjukt mycket som man ska ha lärt sig, massor med små ord och begrepp. Och jag tror att vi kommer att ha 2 min på oss på varje fråga vilket är på tok för lite med tid. Jag skulle vilja gå och lägga mig igen och bara sova bort den här dagen, jag har verkligen prestationsångest. jag vill inte kugga på den här tentan men det finns typ risk för att jag kommer att göra det. och det vill jag inte ! När den här är över så blir det verkligen en vilans helg vilket känns otroligt skönt, men först måste jag ju avklara tentan. Jag vill inte , Jag vill inte ! Tenter brukar kännas jobbiga men inte så här jobbiga, jag brukar gå in med tanken att jag kan inte göra bättre än vad jag kan, men nu känns det som att jag har tagit mig vatten över huvudet. Ush vad jobbigt det känns, jag sitter bara och väntar på att klockan ska bli 11 så att jag kan börja med tentan så att jag får det bortgjort. Helst av allt vill jag bara krypa ner i sängen och glömma bort allt och bara sova igen.

Nä nu måste jag tänka possitivit, det känns ungefär som på uppkörningen till körkortet, man är så nervös att man inte vet vad man ska ta sig till. Jag vet att jag kommer att kugga, men jag ska göra det bästa som jag kan. Om jag har tur kanske jag kan argumentera mig till några poäng, som sagt, juridik handlar om argumentation. Det finns inget rätt och fel.

Ni andra får ha en toppen dag och ni kanske kan hålla tummarna för mig så om vi har tur så går det vägen. Efter den här tentan så är det i alla fall helg =)

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0